torsdag 5 mars 2009

Svägerskan from hell

Min ex-svägerska, även kallad Svägerskan from hell, brorsans fd sambo och mor till hans dotter, har än en gång chockat mig med sitt hemska sätt.
Den här gången har häxan tagit sig friheten att flytta till Umeå. Men hallå pucko, det funkar liksom inte när man har delad vårdnad om en 5-åring.
Nu vill jag inte ägna mer energi åt henne, men brorsan - jag tänker på dig och håller verkligen tummarna att detta löser sig på tisdag. Stor kram till dig!

I eftermiddags var jag på mitt gamla jobb på minnesstund för min fd chef Tobbe. En mycket fin människa och en mycket bra chef som omkom i en olycka för ca två veckor sedan. Så ofattbart och onödigt. Det visades bildspel och spelades musik och flera berättade om de minnen de har av honom. Det kändes så konstigt att vara i den miljön med mina fd kollegor, man liksom undrade när Tobbe skulle komma? Och när man såg alla fina foton av honom kunde man nästan höra hans röst och skratt tyckte jag.

Nog med tråkigheter.
Ikväll har jag tagit en hurtig promenad med stavarna runt Djurgårn (operation minska midjemåttet) och sen har jag varit till Anna. Jag bjöd in mig själv på en kopp kaffe och då fick jag middag också, trevligt!
Imorrnkväll blir det äntligen middag och bio med H.

Inga kommentarer: