tisdag 10 mars 2009

Brorsan fyller 40 idag

Och jag tror jag väckte honom imorse när jag ringde fast det skulle han aldrig erkänna. På lördag är det kalas och det ser jag fram emot!


Eftersom H och jag inte går ut och äter så himla ofta som det anstår ett par stockholmare så tänkte vi ta och göra nåt åt saken. Idag bestämde vi att det blir middag ute och sågs på Sveavägen efter jobbet. Det toksnöade och det var inte läge att fundera så länge på lämplig restaurang så vi tog första bästa - den vi stod utanför, San Leandro Tapas.
Näe, det var inget vidare. Personalen: charmig. Miljö: trevlig. Maten: njaaae. Vi tog nån slags meny för 325:- per person och det var verkligen överpris. Fatta att en rätt var pilgrimsmussla, och då hade de delat en pilgrimsmussla till två bitar. Och den var inte ens god. Tack å hej - aldrig mer!

H åkte hem och grävde ner sig i jobb och jag gick hemåt och tog den här bilden på Karlavägen. Ska det verkligen vara så här vitt i Stockhom i mars? Jag vill hellre ha vårsol, värme och rosévin på en uteservering, men det lär ju dröja... Jag gnäller sällan på väder och vind men jag kunde inte låta bli nu.

Inga kommentarer: