fredag 27 mars 2009

Intesåvärstsuntförnuft-dieten

Igårkväll åt vi middag med familjerna Öberg och Gradin från Stöde.
Vi var på Ciao Ciao Grande vid Östermalmstorg och jag åt:
Scampi all vino blanco, dvs:
vitlöksfräst scampi på ruccolabädd med skogssvamp, havskräfta, räkor och saffransrisotto.
Till det drack jag ett glas rött vin och efteråt blev det panna cotta.
Gott: Sååå hiiiimla gott
Mätt: oh ja
Sunt: icke
Klimatsmart: icke, jag skäms. Scampi lyser väl nästan starkast på röda listan va? Men det är ju sååå gott.
Jag älskar de här människorna och det var supertrevligt att träffa dem igen men anledningen till att de är här är verkligen inte trevlig, de ska på F´s begravning idag. Jag ska tänka på dem hela dagen och lite extra mycket vid lunchtid. Vi funderade på att ta mozarellasallad till efterrätt igår för det gjorde F när vi var i alperna men vi nöjde oss med tanken.

Inga kommentarer: