fredag 20 mars 2009

I love comhem

Har haft en liten grej med comhem nu igen:
1. För precis en månad sen ringde jag och skulle säga upp bredbandet men blev övertalad att köpa ett mobilt bredband av dem istället för Tre som jag hade tänkt.
2. Jag skulle betala 0:- för själva grejen men 95:- för frakten
3. En vecka senare får jag en avi att hämta ut grejer och betala 392:-
4. Jag ringde och påpekade att jag ju faktiskt bara skulle betala 95:- och de skulle skicka om.
5. Har fått två påminnelser att jag ska hämta ut det första paketet och betala 392:- men inget annat har kommit.
6. Idag ringer jag igen och det visar sig att det inte har skickats något nytt paket överhuvudtaget.
7. Dessutom är det inte ett mobilt bredband jag har köpt utan ett trådlöst.
8. Tjejen skickar ett mobilt bredband också men jag får inte säga upp det trådlösa eftersom det har gått mer än 14 dagar sedan jag köpte det.
9. Dessutom får man bara surfa 1 gig per månad med det mobila, annars får man betala mer. JAHA varför har ingen sagt det?
10. Jag lackar ur (fast behåller min trevliga ton) och påpekar att jag ju faktiskt inte ens har fått grejerna därför att någon hos dem har skickat fel så jag vill åberopa ångerrätten.
11. Hon vet inte vad hon ska göra och kopplar mig till en kollega som berättar att det bästa är att ha trådlöst hemma och mobilt som komplement, JAHA varför har ingen sagt det?
12. Killen pratar i sin tur med kollega och de bestämmer att jag får säga upp avtalet eftersom de har strulat till det.
13. Jag börjar känna att det kanske är bra med trådlöst hemma men inget mobilt ändå, vad ska jag med det till? Jag kommer ju bara att använda det de få gånger jag är i Munkbysjön och det kostar minst 100:- extra i månaden.
14. Jag behåller det trådlösa men vägrar betala frakten på 95:-
15. Han går med på det och skickar rätt grejer (yeah right, det tror jag när jag ser dem) med rätt faktura på 0:- (yeah right, det tror jag när jag ser den).

Inga kommentarer: