lördag 7 mars 2009

Levande djur i kylen


Gissa vilka som missade tennisen imorse?! När klockan ringde kvart i sju frågade H om vi skulle strunta i tennisen och ta sovmorgon och jag kommer ihåg att jag sa "mmm". Dåligt!


Ikväll kommer 3/4 av familjen Fandén på middag och så här ser menyn ut:

- Bloody Mary till fördrink
- två sorters bruschetta, tomat & salami.
- serranoskinka med melon
- Moules Marinière, blåmusslor
- glass med chokladsås och hallon
- Kaffe Karlsson


Är lite nervös för jag har aldrig lagat musslor innan och för att de lever. Lite äckligt att ha dem i kylen och ännu äckligare att jag snart måste ta fram och borsta dem! Men det är ju så himla gott så det får vara värt det. Jag ska koka dem med schalottenlök, vitlök, vitt vin och grädde. Sen på med dragon och persilja. Vitlöksbröd till och ett par glas kallt, gott vitt vin.


Inga kommentarer: