fredag 6 mars 2009

Softar-fredag

Bio-planen gick i stöpet.
Istället åkte jag direkt från jobbet till H och vidare till IKEA i Barkarby. Om man ska snabbshoppa på IKEA är fredagkvällar toppen. Köpte härliga stora djuptallrikar till mina Moules Marinières som jag ska bjuda på imorrnkväll och lite annat smått & gott.
När vi åkte förbi tennishallen i Solna kom vi på att vi inte har nån tennistid i helgen så vi ringde och fick tid kl 8 imorrnbitti. Eftersom vi är dumma i huvet tog vi den och måste nu kliva upp ännu tidigare än på vardagar för att hinna ut till Solna.
Jag fick köra H´s nya finfina bil hem och det var hur kul som helst! Jättetrevlig att köra.
Middag:
Förrätt åt vi på IKEA. Jag tog gravad lax och H en räkmacka. Varmrätt blev risotto och rostbiff här hemma. Också en flaska vin, Cappello di Prete Candido. Ekologiskt: Endast champinjonerna och buljongen i risotton. Skäms.

Imorrnbitti ska jag testa min nya serve på H, fast det vet han inte om än. Tihi.

Inga kommentarer: