torsdag 28 maj 2009

Surar i Solna

Idag tänkte jag göra en insats för midjemåttet genom att gå hem från jobbet. Började ångra mig så fort jag kom ut på gatan:

Kolla vad mörkt.

Fortsatte upp mot St Eriksplan med hopp om att det skulle dra förbi lite snabbt. Men icke.

Gav upp.

H plockade upp mig och jag fick skjutsa honom till afterwork istället och sen satt jag i bilkö på Odengatan tills humöret i stort sett var kört i botten. Den riktiga botten nåddes när jag kom fram till Solna och skulle försöka hitta parkeringsplats. Lycka till på en derbykväll! AIK möter Hammarby och jag är så ointresserad som man kan bli. Dessutom drar fotboll till sig en massa kräk som startar krig mot varann, varpå polisen har en helikopter som hänger här ovanför och för ett himla oväsen. (kan ju bara nämna här att när det är hästtävlingar i Globen och den är proppfull med hästfolk brukar det finnas EN ordningsvakt på plats. EN. Och Globen är full. Heja hästsporten!)


Med lite tur och min otroliga skicklighet när det gäller fickparkering lyckades jag iallafall bli av med kärran till slut och nu sitter jag ensam och surar i lägenheten och det regnar och blåser ute. Kanske trotsar regnet och tar en sväng runt sjöarna ändå?

Imorrn är det iallafall FREDAG igen och det är ju så sjukt härligt. Ska på utbildning halva dagen och lära mig göra uppdateringar på hemsidan, lägga ut nyheter och sånt. Grymt! Tydligen kan man göra det själv utan att blanda in en massa IT-killar (hehehe). Försäkringsmäklarna kan se fram emot matlagningstips, väderprognoser och rapporter från min intensivkurs i tennis i sommar.


Inga kommentarer: