måndag 4 maj 2009

Ny vecka - nya tag med pulvret


Idag har jag återgått till pulverdiet efter den härliga helgen med kaffe, vin och kolhydrater. Har gått riktigt bra ända tills nu ikväll då jag hällt i mig två koppar kaffe och tjuvsmakat H´s kyckling i röd curry. Åt även en blodgrape men den tänker jag inte skämmas för.

Lunch och middag blev likadana - spenat, tomat, gurka, ägg, tonfiskröra, broccoli & blomkål. Supergott! Tonfiskröran består av keso, tonfisk, paprika, tomat, dill.
Också har det ju förstås spelats tennis, det är ju måndag. Coachen hade nya övningar och vi var skitbra. Faktiskt! Det gick väl sisådär med servarna och när man väl fick in en var det ingen som lyckades ta emot den. Men i övrigt tycker jag att vi skötte oss fint. Synd bara att en timme går så himla fort, och att vi bara har en fast träningstid i veckan. Funderar på att gå intensivkurs i Karlbergs slottspark i början av sommarn, då kör man 4 dagar i veckan i 3 veckor. Vore nåt det!

2 kommentarer:

Cajsa sa...

Hallå! Hur går det? Jag försöker oxå banta, men utan resultat. Det finns ju så j-la mycket gott! Har du köpt ditt "pulverkit" av Anna Skipper? 599 kr? Var ärlig nu; funkar det bättre än något annat? Jag är desperat. MÅSTE ta bort 5 kg på ca 1 månad. (Jag ska inte gifta mig, vill bara slippa bada i vassen en sommar till).

Sandra sa...

Samma här! Fast jag vill ha bort 10 kg - minst!
Yes, Anna S, 599:- Så sjukt äckligt. Jag köpte ju ett annat proteinpulver istället. Har inte gått ner ett endaste kg men efter ca 3 dagar så började jag må väldigt bra iallafall. Det som är bra är att man både äter mat och dricker pulver, man behöver inte vara hungrig. Jo, första dagarna var jag hungrig men nu är det lugnt.
Physillumfröskalet och linfröoljan får högsta betyg av mina kollegor (en PT och en sjuksköterska som jobbat med kostrådgivning). Men det smakar inte bra alltså.