söndag 24 maj 2009

Söndagsbrunch på Nordic Light

Träffade Sundsvalls-Carina med dotter idag, de var på väg hem från Gotland. Brunch minsann, min favoritmåltid.
Med trött och hungrig åttaåring går man inte så långt och letar utan tar det som ligger närmast och det blev Nordic Light Hotel på Vasagatan. Bra brunch tycker jag, förutom rå mini-hamburgare och supertorr äggröra.

Bäst: att träffa Carina igen, det är alldeles för sällan!
Näst bäst: den supertrevliga personalen.
Näst näst bäst: grillade revbensspjällen. Jag åt 5 st, varav ca 3 satt kvar i framtänderna hur länge som helst.
Sämst: hittade ingen fisk förutom tonfiskröra. Lite väl hög musik.
Tanten som doppade fingret i en dessert och smakade på den var i en klass för sig. Sådana människor borde inte släppas in.


Tog en liten shoppingrunda efteråt och hittade de här skorna på Feetfirst, så himla sköna:

Nu gillar mina fötter mig igen.



Inga kommentarer: