lördag 9 maj 2009

Reflux

Här är saker man kan göra för att bli av med reflux (hos mig kallat: jätteklump i halsen), enligt sidan Netdoktor.se:
- om du är överviktig, gå ner i vikt
- försök att begränsa din kaffekonsumtion
- undvik stora och feta måltider samt måltider innan du går och lägger dig
- undvik pepparmynt, choklad och alkohol.

Kommentarer till detta:
- Jag pulverbantar, borde tappa flera kg vilken dag som helst.
- har dragit ner från ca 10 koppar/dag till 1-3.
- äter inte särskilt fet mat men ska skärpa mig ännu mer och äta middag tidigare på kvällarna.
- OK, jag slutar med pepparmyntste och choklad. Men jag tänker faktiskt dricka vin resten av livet.
Ska prata med Dr Lejdeborn på återbesöket också.

Jag gör (nästan) vad som helst bara den här förb*****e äckliga j***a klumpen försvinner.

1 kommentar:

Klankis sa...

Nu kommenterar jag mitt eget inlägg här:
Mojito!!! Jag glömde mojito! Inga mer sådana alltså :-(
Buhu.