söndag 17 maj 2009

Back in town


Så var man hemma igen då, som vanligt går ju helgerna alldeles för fort.

Festen igår var mycket trevlig. Trevliga människor, fint väder (som tur var eftersom vi höll till utomhus) och så fantastisk mat. Helt sjukt. En kall buffé med fisk och skaldjur och en varm med grillat. Också en massa ostar och vin. Gissa om man var något rund under fötterna när man skulle hem? Jag och H gick näst sist och småsprang hem i kylan genom skogen.
En sak lärde jag mig:
Om man ska på fest utomhus är det ingen bra idé med klackar. De fastnar i trädäck och sjunker ner på gräsmatta. Och man är inte så snygg när man kommer gående och helt plötsligt sitter fast. Har inte ens vågat kolla klackarna idag, antar att jag får lämna in dem nånstans.
Presenten från oss blev en snöbollsbuske som jag hittade på fantastiska Söderbergs Handelsträdgård i Fränsta. Grymt imponerad av servicen på det stället, där har stockholmarna nåt att ta efter.


Idag har H varit skitnöjd hela dagen. Han har försökt tona ner det men jag ser på honom att är väldigt stolt över att vara halvnorsk idag. Själv är jag nästan lite less på den där låten redan, faktiskt. Men jag är avis på norrmännen som firar sin nationaldag som de gör. Vi tråkiga svenskar ska ju tom rösta dagen efter vår, vem bestämde det? Vore det inte bättre att folk fick stanna hemma på kammarn och vara bakis i fred istället?

Heja Norge!

Inga kommentarer: