söndag 10 maj 2009

Härlig helg

Eftersom jag ännu inte flyttat till H skolkade jag från städdagen med bostadsrättsföreningen igår. Det hade ändå inte varit speciellt roligt så jag missade inget.

I stället tog jag och kusin en promenad till Rosendals trädgårdscafé på Djurgårn. Om någon undrar så JA - det är min jättestora kardemummabulle. Ingen pulverdiet i helgen inte.
På kvällen bjöd vi in oss till Petter som var ensam hemma i helgen. Trevligt!

Eftersom man alltid dricker lite för mycket vin när man äter middag där fick det bli en väldigt soft dag idag.
Vi hade tänkt cykla ut till Ekerö men istället blev det brunch på Backstugan i Råsunda. Mitt nya favoritställe!
Jag älskar ju brunch och det här var toppen: jättegod mat, mysig miljö och supertrevlig personal.
Bäst: Allt. Och allt var hemlagat.
Sämst: Har inget att klaga på. Inget!!











Hittade den här roliga eldprylen utanför. Om jag känner mig tillräckligt kreativ i sommar ska jag försöka bygga en sån här. Hur svårt kan det vara? Lite armeringsjärn och en svets är väl allt man behöver, och kanske en snäll pappa med mycket tålamod.

1 kommentar:

Anna Nypan sa...

Det var på Backstugan som jag träffade Joel för första gången och se så bra det blev:-)