måndag 23 februari 2009

Sälen dag 1

Jag är i Sälen med två kollegor för att marknadsföra oss och kränga pensionsförsäkringar.
Igår körde vi hit, det tog drygt sex timmar. Jag körde sthlm-gävle, sen körde Uffe. Jättehärlig bil verkligen! En stor Nissan suv med automatlåda, så härlig att köra.
Vi bor i en stuga i Myrflodsdammen. Lite väl långt bort kan man tycka, det kommer att bli problem om vi vill gå på afterski nån dag. Fast å andra sidan är det kanske dumt att gå på afterski och dricka öl i våra kläder med loggan på och sådär....det får bli afterski här hemma i förorten istället.
Imorse åkte vi först till Tandådalen där vi hämtade våra hyrskidor och liftkort, sen vidare till Lindvallen där vi har vår monter. Mia och jag tog ett par åk för att testa skidorna innan vi började jobba och nu är jag kär på riktigt...vilka skidor!
Sen var det då dags att börja träffa folk.
Antal vuxna som har tävlat: 96
Antal barn som har tävlat: ingen aningt, säkert 100.
Antal reflexer och andra små reklamprylar vi har delat ut: säkert 100000000000, minst.
Antal sålda pensionsförsäkringar: 0
Antal ev blivande kunder som vill att vi ringer dem efter semestern: typ fem st.
Summa: ingen lysande dag försäljningsmässigt, men vi har haft otroligt trevligt i montern och folk blir glada för prylarna vi delar ut och de verkar gilla tävlingen. Dessutom har det varit helt OK väder.
När solen började gå ner och folket dra sig hem till stugorna packade Gösta ihop och vi fick gå för dagen. Raka vägen till ICA och Systembolaget och sen har jag bjudit Mia och Uffe på middag. Till förrätt blev det chips och öl som vi kylde i snödrivan utanför fönstret. Till varmrätt blev det helstekt oxfilé och risotto och ett riktigt trevlig rött vin, Cline Zinfandel. Kaffe och mockarutor eller kärleksmums (brun kaka med kokos) till efterrätt. Helt OK middag på en måndag tycker jag.
Imorrn ska vi upp rätt tidigt så vi hinner åka lite skidor innan plikten kallar. Godnatt!

Inga kommentarer: