fredag 27 februari 2009

Fredag

Något bättre dag idag men fortfarande i något slags chocktillstånd. På torsdag är det minnesstund på mitt gamla jobb.
I morse ville jag verkligen inte åka iväg och jobba och träffa en massa folk och vara trevlig utan kände mer för att gå en lång promenad och fundera över livet. Men jag ringde ett par samtal till goda vänner och efter det kändes det mycket bättre, och det blev faktiskt en ganska bra dag.
Vi höll till i Hundfjället och det var mycket trevligt folk där. Skitgulliga barn som har tävlat, inte en massa dryga tonåringar som mest bara stör och tycker tävlingen är larvig och ändå ska vara med.
Helen på jobbet kom förbi och lånade ut sin skidutrustning en stund så jag tog ett par åk och det var toppen. Lyxigt att få ta på sig ett par uppvärmda pjäxor kan jag säga :-)
Efter jobbet tog Gösta med oss till sin våffelstuga Storfjällsgraven. Vi tog på oss alla kläder vi hade (jag hade två underställströjor+fleecetröja+windstopperfleecetröja+jacka) och fick åka skoter upp dit, ca 4 km. Åh vad mysigt!! Storfjällsgraven är ett populärt utflyktsmål för skidåkare och de serverar våfflor, soppa och fika. Vilken mysig stuga det var, så himla fin. Göstas dotter Ullis väntade med gulaschsoppa, hembakt bröd och öl framför öppna spisen - vilken lyx va!? Dit vill jag åka fler gånger. Veckans höjdpunkt verkligen!
Nu är det bara en dag kvar här innan jag får åka hem, vi drar direkt efter jobbet imorrn.

Inga kommentarer: