lördag 19 november 2011

En helt vanlig lördag i november

Uteblivet morgonkaffe är ingen hit alltså. Stackars stackars sambo. Arg som ett bi gick jag till gymet och körde ett tortyrpass.


(bara fem pass kvar för att vinna PT-timmarna!)
Det var bra. Efter det fanns liksom ingen kraft att lägga på raseri.

Däremot fanns det kraft att åka till Erssons och äta räkmacka och köpa egentillverkad korv.


(det är en brödbit där under nånstans)


Ser fin ut va? Korven fräste vi med kantareller, gula & trattisar...


...och sen hällde vi på grädde och jättebautapasta...


...och vid serveringen begravde vi det hela under ett berg ruccola och parmesan.


Och innan detta åt vi min favorit bland förrätter, näst efter rolls royce-ostron:


Räkor, mango, avokado, chili, koriander och lime, ni vet.

Till detta har vi druckit shiraz från Australien:


Passade kanske inte jättebra till räkorna men å andra sidan har man knappt tid att dricka när man äter dem.

Sen så har vi försökt se den här filmen:


Allvarligt - vad handlar den om? Kan nån berätta? "Helt enkelt fantastiskt värdelös" enligt mig. Nästan i samma klass som "A New York love affair".

Vin tre kvällar i rad - vet ni vad som händer då?

Just det: GODNATT

3 kommentarer:

Ting sa...

Vilken fantastisk räkmacka!

Kia sa...

God god god mat!
Vad du är bra på att träna. Jag tror jag ändrar dig från att vara min skididol till att bli min träningsidol, känns det ok för dig?

Helena m. 4 sa...

Synd på filmen - men vill du se en KUL film med fransk touch så ska du se: "Två dagar i Paris", med Julie Delpy & Adam Goldberg - hysteriskt kul men inte mainstream...
http://www.imdb.com/title/tt0841044/