torsdag 17 november 2011

En kväll på Aker Brygge

Jag slog till på tre fin-ostron för 160 norska kronor! Jag tänkte att när de väl har så fina ostron så ska jag banne mig testa dem, i menyn kallar de dem dessutom "Ostronens Rolls Royce" och sånt faller man ju för va:


Och de var som en dröm. Tack chefen!

Sen åt jag lax, tillagad på två sätt. Den ena biten var ångad och den andra vet jag faktiskt inte. God var den i alla fall. Det där svarta den ligger på vet jag inte heller riktigt vad det var men jag gissar på matvete. Det smakade absolut ingenting.


Sen hoppade jag efterrätt och känner mig duktig. Nu, tillbaka på hotellrummet, ångrar jag att jag inte köpte lite (mycket) saltlakrits på flygplatsen.

Också ångrar jag att jag inte har med några öronproppar, det är lyhört nåt jävulskt på det här hotellet. Tex så hör man väldigt väl vad som pågår i ett badrum i närheten. Tjolahopp.

1 kommentar:

Annika sa...

Åh, härliga norska priser... Aj. Men dock härlig norsk fisk!