fredag 25 november 2011

Ont i fossingarna i New York

Ja jäklar vad vi har gått idag.

Först och främst så vaknade jag klockan tre inatt. Sen låg jag vaken till och från till fem. Tjugo över sex gick jag ner till Starbucks och köpte kaffe. Halv åtta mötte vi upp de andra och gick ut på stan, som var helt öde. Konstigt. Är inte det här stan som aldrig sover?
Åt frukost.


Ingen hit.

Vi bor ju rätt långt ner på Manhattan och vi gick söderut. Kollade in Ground Zero.


Gick ner till vattnet och promenerade längs kajen upp mot Brooklyn Bridge.


Det var väldigt lugnt på stan, förmodligen för att det var tidigt och för att det är Thanksgiving.

Vid Brooklyn Bridge ledsnade vi på promenad och tog en taxi uppåt mot Times square.


Kollade in Macy's parad med jätteballonggubbar.


Fast det här var allt vi såg faktiskt.

Tänkte äta lunch på Grand Central Oyster Bar men den var stängd.


Knatade omkring på stan och letade annan restaurang/surade över utebliven ostronlunch ett tag.


Gick förbi julgranen på Rockefeller center.


Den hade inte riktigt kommit i julform än kan man säga.

Gick en sväng till Central Park.


Sen började vi bli törstiga och hamnade på en roof top bar.





Sen gick vi till Times square igen, och nu kom man faktiskt fram, och det var helt galet.





Sen åkte vi till hotellet och nu skulle jag kunna gå och lägga mig - men det går ju inte! Vi har ju bord på Balthazar ikväll!

Happy Thanksgiving everybody! Imorrn är det Black Friday, det kommer att bli helt crazy. VISA-kortet kommer att glöda.

Inga kommentarer: