söndag 27 november 2011

Black Friday

Det här inlägget började jag skriva på fredagkväll. Somnade. Så nu skriver jag klart.

Black Friday: Värsta shoppingdagen på året. Helt galet. Snacka om kaos i butikerna. Det är inte helt lätt att shoppa i kaos. Därför har det inte blivit mycket sådant, däremot har vi haft en väldigt mysig dag. Jag har köpt en jacka från WESC, bra va. Handla svenskt vetja.

Vi jobbade oss upp genom folkmassorna från SoHo till Greenwich Village och Chelsea. Där var det trevligt.


Soligt & fint & öl på uteservering.


Sen tänkte vi shoppa på Macy's.


Det hade väldigt många andra tänkt också. Vi gick ut igen och åkte till Grand Central & åt skaldjur istället.


Sen var det dags för mig och H att möta upp min amerikanska kollega för att åka upp i Empire State Building. Eftersom min arbetsgivare har kontor där finns det VIP-pass tillgängliga för oss om man anmäler sig i god tid innan.


Den här bilden blev inte alls bra men jag tycker ändå man ser vilka avundsjuka om-blickar-kunde-döda-blickar vi fick när vi traskade förbi den otroligt långa kön:


Jag vet faktiskt inte om den känslan eller själva utsikten när vi kom upp var det bästa?
Först åkte vi upp till 86:e våningen och det var ju coolt,
men med VIP-passen fick man åka upp i spiran också:


Däruppe tyckte jag faktiskt att det var lite läskigt. Men coolt såklart.


Sen åkte vi hem och gick till China Town och åt middag på Peking Duck House på Mott street.


Efter soppa, vårrullar, köttspett och dumplings till förrätt blev det anka:


Och efter det blev det tre varmrätter och efterrätt.

Inte konstigt att jag somnade igår när jag skrev allt det här.
Nu ska jag skriva ett nytt inlägg om vad vi har gjort idag.

1 kommentar:

Kia sa...

Jag läste om en kvinna i LA som använde sig av tårgassprej för att komma åt fynden på rean. Blev lite orolig för vad du är med om......nu är jag inte det längre.
Kul med mat! Och utsikt. Och VIP!!!