måndag 14 november 2011

Ang den perfekta dagen igår

1. Det går sådär på Blocket alltså. Två förfrågningar har jag fått på bordet. En ville veta måtten och har inte hört av sig därefter. Den andra ville pruta och då svarade jag typ No way in hell. Har inte heller hört av sig igen.

2. Ridningen gick också sådär. Stundtals kändes ferrarin som en gammal travhäst men stundtals var hon så fin. Och då är man lycklig.


3. Brunchen var i alla fall super. Jag har svart bälte i brunch så jag visste ju att den skulle vara det.

Hur man får svart bälte i brunch?
1. Man bokar bord till kl 13.
2. Man börjar med att dela på en flaska vitt, efter att ha funderat länge på om man ska ta varsitt glas eller ta in en hel flaska.
3. Man äter god mat.
4. Man dricker Bloody Mary efter maten.
5. När restaurangen dukar bort buffén ställer de den stora godisskålen från dessertbordet på ens bord.
6. Man tar in en flaska till, lite då och då.
7. Man ser middagsgäster komma - och gå.
8. Man svarar på ett sms kl 21 att man inte kan hänga med ut på krogen, därför att man är på brunch.
9. En i sällskapet svarar på frågan om man vill ha mer vin eller om man vill gå hem: Vem vill gå hem nu - brrrr - en flaska till!
10. Man börjar känna sig lite full och avslutar därför vindrickandet och tar varsin starköl istället.
11. Man får in notan och hittar 7 flaskor vin. På 4 pers. Varav en drack öl. Heja!
12. Kl 23 lämnar man restaurangen.

Så får man svart bälte i brunch!


1 kommentar:

Sus sa...

Och jag som aldrig ätit brunch! Det måste jag ju!