söndag 26 april 2009

Matchkväll med Dahls Tennis

Igår var det alltså dags för matchdebut. Coachen ordnade matchkväll. Platsen för tillställningen var SALK-hallen och det var sjukt roligt.
Första matchen spelade jag mot en förvånansvärt pigg dam, Ingrid 65+. Tur för mig att hon var dålig på serve, annars hade hon vunnit! Jag slog henne knappt, men jag vann iallafall - TJOHOOO!
Andra matchen spelade jag mot hennes man Lasse. Han hade grym teknik men dålig kondis och hade precis fått stryk av H. Han slog mig lätt.
Tredje matchen blev en mixed dubbel och jag fick spela med amerikanen Brett. Han var jättebra och pratade svengelska och bara det var ju skitkul. Vi förlorade.
Sista matchen var också en mixed dubbel och jag spelade med Lasse mot H och en dam 60+. Jämn match som vi tyvärr förlorade.

Min insats under hela kvällen:
Bra serve, faktiskt.
Riktigt dålig framme vid nät.
Kass backhand.
Bra forehand.
En riktigt bra smash. En mindre bra, den gick i nät.

Gissa om man sov gott efter detta.

Ikväll ska H och jag spela på Haga Tennis.

Inga kommentarer: