tisdag 14 april 2009

Pollen :-(

Grattis till mig själv, det verkar inte bättre än att jag har fått pollenallergi.
Jag har i flera veckors tid, inte precis hela tiden dock, haft som en stor "klump" i halsen. Tänk dig att du sväljer en pingisboll och den fastnar på halva vägen och går inte att svälja ner, du kan andas bra men det är väldigt obehagligt. Enda gången det inte känns något är just precis när jag sväljer och därför dricker jag typ 2 kannor vatten varje dag på jobbet. Jobbigast är det när jag ska sova och ligger ner. Idag har jag haft jätteklumpen i halsen igen och skrev det till min vän Anna i ett mail. Hon svarade direkt "Det är pollen!" varpå jag googlade och hittade fler symptom som stämmer in på hur jag har mått den senaste tiden:
- Huvudvärk. Förra veckan trodde jag det berodde på pms och imorse vaknade jag med världens huvudvärk och trots att jag tagit ipren hela dagen har den inte släppt. Har haft synrubbningar till och med och fått kisa för att se bra.
- Trötthet. Har varit så sjukt trött en del dagar trots att jag sover jättebra.
- Pipljud i andningen när jag anstränger mig. Och jag som trott att jag bara har dålig kondis.
Tilläggas bör ju att jag mått toppen hela helgen i Norrland där det inte är något pollen ännu.
Ringde doktorn och ska dit imorrnbitti och få medicin. Ska bli så skönt att bli av med den här obehagliga klumpen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

har samma symtom.. hur gick det sen?

Klankis sa...

Ja du, REFLUX heter det. Och dålig kondis har inget med det att göra tyvärr. //S