söndag 5 april 2009

...också var helgen slut.

Den gick för fort som vanligt:

Igår var snickarn här, dvs pappa. Han och H byggde klart mitt loft. Tack snälla gulliga för hjälpen! Jag hjälpte också till lite men kände mig mest i vägen, fick sköta mat och kaffe och sånt istället. Fast jag provade spikpistolen och den var jätterolig. Taket blev klart först, så himla fint! Sen var det dags för golv och det var ingen lek alltså. Jag som trodde klickgolv gick så här lätt att lägga: klick-klick-klickeliklick. SÅ enkelt var det inte och jag är så glad att jag inte försökte mig på det själv, det hade blivit katastrof. Blev också jättebra men jag får inte till nån bra bild på det.


Mamma och pappa åkte hem vid halv sju och vi åkte till våra vänner på Kungsklippan. Tack Anna och Erik, alltid lika kul att träffa er!
Idag har jag:
Möblerat om i lyan, motionerat och tagit fram cykeln. Man skulle kunna säga att alla de tre var motion. Först flyttades alla möbler (ta ner plattisen från väggen måste ha bränt flera hundra kalorier), sen blev det powerwalk på Djurgårn med kusinen, sen bar jag upp cykeln från källarn och drog den runt halva stan i jakt på en pump som fungerade. Ok inte halva stan, men först ner till Nybroplan och sen till Stureplan. Framdäcket har punktering märkte jag ganska snart. Bakdäcket verkar ha nåt fel på ventilen men det gjorde inte så mycket för ingen av pumparna fungerade särskilt bra. Måste alltså lämna in cykeln och få nya däck innan jag kan köra den efterlängtade rump- och konditionsträningen, men det tar jag efter påsk. Efter det misslyckandet åkte jag till Ekhagen och fick middag.
Nu ska jag jobba måndag och tisdag och sen blir det Munkbysjön!!

Inga kommentarer: