söndag 1 januari 2012

Gott nytt år!

Hoppas ni alla haft en lika fin nyårsafton som jag!

Vi firade även i år hos goda vänner i Stockholms skärgård.


Först blev det långpromenad bland skog och hav.


Sen blev det lunch. Vem kunde ana att öl från Jamaica skulle passa så bra till våfflor?

Efter det har händelserna liksom flutit ihop, men himla trevligt har vi haft. Och gott har vi ätit.

First förrätt blev min favvo:


Second förrätt blev min andra favvo:


Sen blev det eldning och hardcoregrillad oxfilé:


Sen glömde jag att fota efterrätten, men det var vit chokladmousse med limemarinerade jordgubbar och det var galet gott.

Idag vaknade jag med den där känslan av att jag aldrig mer kommer att dricka alkohol i hela mitt liv. Och ärligt talat - vem behöver alkohol när det finns äppelmust på bag-in-box?


Dagen har spenderats i värdparets soffa med skidor på TV och regn utanför fönstret.

Ikväll höjer vi bakismatsribban och gör hamburgare och pommes här hemma.


Vi ska försöka återskapa pommesarna som vi åt på Balthazar i New York. Blir de en bråkdel så goda så är vi nöjda!

1 kommentar:

Ting sa...

Vilken härlig nyårshelg!
God fortsättning på det nya året!