lördag 7 januari 2012

En dag i skogen

Så här ser det ut i vår skog just nu:








Vart man än tittar så ligger det en himla massa tall och gran huller om buller. Ingen ordning alls.

Idag har vi (ja, inte jag då alltså) sågat av träden vid rötterna och sen kom grannen med sin fiffiga maskin och drog till sig träden, kvistade och kapade dem. Mycket smidigt.


Därefter plockade morbror upp stockarna och skjutsade dem till mer lämplig plats, typ där större maskin kan komma och hämta dem.


Och jag då? Eftersom jag varken kör motorsåg, traktor eller fiffig maskin fick jag plocka undan grenar och annat skräp.

På hela dagen har vi hunnit en bråkdel - jag gissar att vi har jobb hela det här året...

Nu är det godnatt, faktiskt. Imorrn väntar en ridtur och sen är det dags att åka hem igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

jv44bvc c,µµewwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwtfggffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff / Vilgot