söndag 29 januari 2012

Bra dag!

Började med att skolka från skidspåret till förmån för en tennislektion. Det var skitkul! Kul att spela med annan tränare och andra människor, även om jag såklart gillar min tränare och mina tenniskompisar i Stockholm också. Omväxling, ni vet.

Därefter har vi gjort 40 vårrullar, 1 kg köttbullar i röd curry och en räk- och glasnudelsallad som vi bjöd familjen på.



Och här ser ni hur man gör vårrullar om ni är intresserade, och sedan jag skrev detta har jag upptäckt att man kan skippa socker och använda vatten istället för äggvita:
http://klankis.blogspot.com/2010/01/hur-man-gor-varrullar.html

Och sen blev det lite spel i vanlig ordning.



En himla trevlig dag helt enkelt!

Till imorgon ska jag försöka klura ut hur jag ska skolka från skidåkningen ännu en gång...? Det är inte själva skidåkningen i sig, utan det faktum att jag inte har rört skidorna sen förra säsongen och de ser hemska ut. Valla blandat med diverse skräp från Vasaloppet sitter som stora klumpar under dem. I en perfekt värld hade jag rengjort dem ifjol innan de hamnade i förrådet...men världen är inte perfekt.

Jag får sova på saken.


Inga kommentarer: