torsdag 19 maj 2011

Imorrn är det fredag

Tack Gode Gud för det.

Vad less jag är på jobbet nu! Den här veckan har jag inte varit världens bästa medarbetare direkt, och det tänker jag inte vara imorgon heller. Så less är jag. Jag går dit, gör det jag måste och surfar resten av dagen. Faktiskt.

Vad ska de göra åt det? Ge mig sparken?

Jag längtar till den 1 juli så det gör ont i hela kroppen. Nog för att jag kommer att lipa hela dagen, men dagen efter, när vi åker upp till Norrland för att inte komma hem på sju veckor, då kommer det att kännas så himla bra.

Jag har redan planerat att jag ska bjuda kollegorna på champagne och tårta sista arbetsdagen. Hur jag ska överleva fram till dess har jag dock ingen aning om. Imorrn är det sex veckor kvar.

Giv mig styrka. Och lite nya roliga sidor att surfa runt på.

9 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Det kan hända att det pågår något liknande på en annan arbetsplats också... dock väntar inget nytt jobb efter semestern, men det försöker jag låta bli att tänka på. Men mina kollegor kommer inte att få vare sig champagne eller jordgubbar. HA!

Annika sa...

Det är alltid så, när man bestämt sig och är på väg någonstans - då blir det plötsligt outhärdligt att vara kvar. Lite som att man blir mer kissnödig ju närmre hemma man kommer... ;)
Håll uuut! Och kolla in avigsidan!

Fräsigt sa...

Snart jävlar. SNART JÄÄÄÄÄÄÄVLAAAAAAAAAR. Hang in there.

Sus sa...

Borde inte vi planera den där AW:n nura?

annika är på? Ja?

Annika sa...

Annika är på!

Kia sa...

Jag vill också vara med!
På AW, alltså.
Jag får ju aldrig gå på såna saker, jue.
Och så vill jag träffa er igen!!!

Kia sa...

Men det låter väldigt jobbigt att vara så trött på sitt jobb. Man tillbringar så stor del av livet där.

Sus sa...

Ja Kia är på!

Klankis sa...

Och jag är på! Såklart!