torsdag 20 januari 2011

Torsdagsridning

Yes, ikväll åkte jag äntligen till Enköping för att rida igen!

Jag fick rida Kitty och Anna fick ta Zelma. Lite sur blev jag men Kitty är ju verkligen inte dum hon heller. Vem är det som vinner en massa dressyrpriser liksom? Jo det är Kitty! Men jag och Zelma kommer bättre överens, faktiskt.

Ikväll fick vi träna på att rakrikta hästarna. Vad det går ut på kan ni läsa här. Vi travade på medellinjen med två 10-metersvolter, en åt vardera håll. Sedan gjorde vi öppnor i trav. Det kommer ni ihåg vad det betyder va? Jogga rakt fram fast lite på tvären?

Längtar till nästa gång!

Imorrn jobbar min kollega som rapar högt, mycket och väldigt ofta sin sista dag hos oss. Också är det ju fredag. Happy day!

2 kommentarer:

Fräsigt sa...

Och hur kändes Träningsvärken då?!

Sus sa...

Hahaha! Du låter som mig då jag red på Storviks ridklubb för 30 år sedan!