onsdag 26 januari 2011

Ett typiskt PT-pass

Så här såg det ut igår:

5 minuter roddmaskin

1 minut stakning på skidåkningsmaskin
10 höga hopp
10 utfallshopp
1 minut stakning
10 höga hopp
10 utfallshopp
1,5 minut stakning

Kort vila

10 chins (hopp upp, sakta ner)
20 hårda kast i golvet med medicinboll
10 chins (hopp upp, sakta ner)
20 hårda kast i golvet med medicinboll
10 chins (hopp upp, sakta ner)

Kort vila

20 kliv upp på bänk med 8 kg hantlar i händerna
10 vet-inte-vad-det-heter, bilden får visa:



Från liggande till stående med kulan upp i luften. Fort ska det gå.

20 kliv upp på bänk med 8 kg hantlar i händerna
10 vet-inte-vad-det-heter

Kort vila

10 tricepspress på maskin
10 dips på stång, hopp upp - sakta ner
10 tricepscurls med 10 kg hantel
10 tricepspress på maskin
10 dips
10 tricepscurls med 10 kg hantel
10 tricepspress på maskin
10 dips
10 tricepscurls med 10 kg hantel, och nu höll jag på att dö.

Kort vila.

15 bänkpress med 20 kg
10 armhävningar
20 kettlebellssvingar med 12 kg
Springa med sandsäck på axlarna två vändor runt gymet
10 bänkpress med 30 kg
10 armhävningar
20 kettlebellssvingar med 12 kg
Springa med sandsäck på axlarna två vändor runt gymet

Kort vila

15 ryggresningar på bänk
10 situps där PT:n trycker emot
Vila typ 3 sekunder
10 situps där PT:n trycker emot
Spring på stället, 10 höga knän & 10 spark i baken
10 burpees
10 höga knän
10 spark
10 burpees

Stretch & massage.

5 kommentarer:

Helena m. 4 sa...

Jösses, jag känner mig otränad bara av att läsa vad du gjort...
och de där "10 vet-inte-vad-det-heter" - den skulle jag döpa till "riskera-att-dö-krossdöden-under-ett-bowlingklot" - typ...

Helena m. 4 sa...

okej - ser nu att man inte kastade sig bakåt med kulan... då har jag inga förslag

Annika sa...

Men herregud?! Låter som något för en elitidrottare. Jag är nöjd om jag gör 10 ordentliga armhävningar..!

Sus sa...

Som du förtjänar det där vinet idag!

Cajsa sa...

Du snackar om Vasaloppen - jag säger Ironwoman!