tisdag 4 januari 2011

Min PT och jag

Ikväll kom vi väl inte riktigt överens om man säger så.

Förra gången fick jag en liten utmaning att göra på tid. Tre övningar, två gånger. Andra gången ska helst gå snabbare än den första.

Det här var mot slutet av passet när man är som piggast, not.

Ikväll fick jag göra om detta och försöka slå förra veckans tid. Jag lyckades bra, 16 sekunder snabbare än förra gången.

Jag blev skitglad och började halta iväg mot omklädningsrummet och tänkte "YES". Men då skulle jag göra om allt en gång till, jahaaaaa. Jag höll ju faktiskt på att dö. Försökte locka med lite magövningar och t o m utfall med hopp och boll ovanför huvudet men PT:n lyssnade inte på det örat.

Det var bara att bita ihop och ro 300 meter, göra 10 burpees och 20 kettlebellsvingar med 10 kg igen.

Du kanske tycker det låter enkelt? Ja men prova själv då, och meddela mig hur det gick sen.

Och du, det här är burpees:


5 kommentarer:

Sus sa...

Men döda honom!!
Eller nä..Men hur i helvetet liksom...

Suzan sa...

brukar ha den där i övningar på mitt boxpass :D

Kia sa...

Oj, vilken fjädring!
Så vill jag också kunna göra. Kan men långsammare. Ska öva.

Petra sa...

Burpees är inte roliga. Hatar verkligen dom.

Annika sa...

Ond. Bråd. Död.