onsdag 2 september 2009

Näradödenupplevelse

Tänk er följande:
Viktig person på personalavdelningen håller föredrag om inte-vet-jag-egentligen, nåt jäkla dravvel om kultur på företaget. Hon ska typ inspirera. Hon har hög, nasal röst. Vi sitter 20 pers i ett rum utan ventilation.
Den viktiga personen har inget nytt att komma med. Detta dravvel har man hört förr. Till råga på allt försöker hon vara rolig. Alla skrattar lite av ren artighet.
När 45 minuter har gått har hon pratat klart. Ingen har frågor. Ingen vill diskutera något. Hon tycker att vi är väldigt tysta.
Jag reser mig upp och säger "Ja men tack då" och går därifrån. De andra följer efter.

Jag ska sätta mig ner och skriva en ansökan, det finns en rolig tjänst ledig. Jag kan inte vara kvar här om man ska måsta lyssna på sånt här skit.

3 kommentarer:

Anonym sa...

O-rolig och nasal....vilken mardröm, du skulle ha gett henne mitt nummer och jag hade botat allting...:)

/you know who

gorgina sa...

Sådan är inget roligt. Värsta som finns om man ska ha möte :S

Anonym sa...

Jag ska också sätta mig ner och skriva en ansökan. Men inte för att jag vill, utan för att jag måste...

Mana... manaaaa...