tisdag 7 februari 2012

Hurra för min sjukvårdsförsäkring!

Idag har jag utnyttjat den till att ta bort fem äckliga födelsemärken under armen. Jo, FEM stycken. Äckliga. Under samma arm. Det ni.

Gissa om det är skönt just precis nu? Nä, precis.

Gissa om det var blodbad idag när bedövningen släppte och de små plåstren hade gjort sitt? Ja, precis.

Men, åter till sjukvårdsförsäkringen. Den är så bra! Och nästan varenda gång jag har utnyttjat den så har jag varit på nån liten privatklinik på Östermalm. Och vad kan man passa på att göra då om inte köpa lite finkorv på hallen:


Bästa falukorven, jag lovar! Jag äter ju inte ens korv egentligen ju.

Idag vaknade jag förresten med halsont och det har inte blivit bättre under dagen om vi säger så. Ska bli intressant att se om det blir min 3:e sjukfrånvaro sedan mitten av december.

Hoppas, hoppas, hoppas inte.

Nu ska jag ta mig en drink*. Hörs.

*te med ingefära och honung

2 kommentarer:

Ellen sa...

Mina barn springer på Östermalmshallen med sin morfar. När Stora var tre så frågade jag vad han ville ha till middag.
"Hallens falukorv" svarade barnet.

Morfar har gjort mina barn till Östermalmsgubbar. Fint. Bra. Vanlig falukorv är inte bra.

Tjillevipp morsan sa...

Jag som ääääääälskar Scans falukorv.(och tack men nej tack jag vill inte veta vad den innehåller, mina smaklökar är nöjda och jag vill fortsätta att leva i förnekelse)
Du är helt enkelt lite finare..

Hoppas det onda i halsen bara var en illusion..(hoppet är det sista..ja du vet..)