lördag 11 februari 2012

For you, Gina

Hur man gör en skål glasnudelsallad:

Hacka 2 röda chilifrukter, inte kärnorna, blanda med saft från 2-3 lime. Låt stå och dra medan du fixar resten. Du behöver:

2 avokado, ju mjukare desto bättre.
1 mango eller 1 paket djupfryst. Hittar du färsk som är ordentligt mogen så tar du den.
1 kruka koriander.
1 paket glasnudlar, typ Santa Maria, som du låter ligga först i hett vatten ungefär dubbelt så länge som det står på förpackningen, därefter i kallt en stund. Häll av vattnet och klipp ner i salladen.
Skala 1 kg räkor.

Blanda allt, pressa ev över mer lime. Ring mig och säg att middagen är klar.

Vitt vin passar säkert till, jag vet faktiskt inte. Jag brukar vara så upptagen med att äta att jag inte dricker något alls.

Nu blev jag hungrig.

1 kommentar:

Gina sa...

Gulle dig, vad snäll du är! :-).