tisdag 7 september 2010

Övernattningslägenhet i stan

Idag fick jag avslag på min ansökan om att hyra ut min lilla 1:a i andra hand.

Om man har köpt bostadsrätt tillsammans med någon så behöver man inte prov-bo tycker hyresvärden. Inte ens om den man köpt tillsammans med är australiensare som ev kan tänkas vilja flytta till hem igen. Fan, det som var mitt starkaste argument. Han har inte bott där sen han var 8 år gammal och kommer knappast att flytta dit igen men jag tyckte det lät som en bra anledning att få lov att prov-bo. Jag tjatade, bönade och bad men kärringen gav sig inte.

Däremot kan jag få behålla lägenheten och ha den tom om jag vill, det var inga problem.

Ja så nu bor jag i Solna och har en övernattningslägenhet på Östermalm helt enkelt.

Det kunde definitivt varit värre.

1 kommentar:

Tigris Predikantan sa...

Får du inte hyra ut alls?