söndag 19 september 2010

Hemma igen

Varför är helgerna så korta? Varför är det inte ett enda parti som vill ha längre helger? Vem har bestämt att man ska jobba fem dagar men bara vara ledig två?
Och vem fan har röstat på SD? Just nu på valvakan sjunger SD-folket "Jimmie Åkesson tjalalalala, Jimmie Åkesson tjALALalala" som om han vore nåt jävla hockeyproffs. Skandal. Måtte de bli köttfärs i riksdagen. Ja inte bokstavligen såklart. Men ni fattar.

Hur som helst.
Jag är helnöjd med helgen.

Idag gick vi på en till härlig skogspromenad. Maya verkade inte direkt längta hem till storstan om vi säger så. Inte jag heller.






Jag fick för mig att fota lite höstiga bilder med iphonen:







Sen åkte vi hem. Trist.
Med hit har jag min finservis som legat nedpackad hos mamma och pappa i flera år:



Vuxenpoäng eller!!

Också fick jag det här underbara fatet och jättefina linnedukar av mamma:





Nu funderar jag på att ordna värsta kafferepet här hemma nån dag. Tänk lite kakor på det där. Vackert.

Ikväll har vi skjutsat hem Maya till husse, matte och 1 dag gamle Noel. Herregud så liten och söt!

1 kommentar:

Sus sa...

Underbar servis!!!!