onsdag 8 september 2010

OK, såhär gick det till:

Vi var bara 7 pers på passet. Börja ana oråd liksom.
Supertränad kampsportkille leder passet. Jag genomsvettig redan efter uppvärmning.

Sen blev det cirkelträning. 12 stationer, 3 varv. Jobbigt. Tungt. Jag är sjukt ur form. Värsta övningen var helt klart den här:





Man skulle stå på knä på en sån där boxningskudde och dra sig framåt på händerna. Den var helt klart värst.

Därefter jogging med pauser för situps, benböj och rygghävningar (heter det så?). Mot slutet skulle vi öka takten och jag trodde killen skojade.

Sen stretch. Jag är osmidig så att det stör. Ska ändra på det.

Sen cyklade jag hem och upptäckte att jag var på ett strålande humör. Det är härligt att ta ut sig totalt!

Ja jäklar vilket pass. Skulle gärna gå nästa tisdag men då ska jag rida!

Också har jag köpt en pulsklocka. Himla rolig leksak och motivationshöjare. Fatta att jag brände 260 kalorier bara på att cykla hit till jobbet imorse!






Jag tog en med rött på, matchar naglarna ju.


2 kommentarer:

Kicki sa...

Du som har Iphone borde ju testa RunKeeper Free och/eller något som Nike tagit fram (Nike+ tror jag det heter)... ska, om jag fattat rätt, mäta distanser, kaloriförbränning, puls odyl.
Tjingeling.

Petra sa...

Bra jobbat tjejen.