lördag 10 juli 2010

Gissa vädret

Sådär. Men vad gör det? Jag är ju på semester!

Jag gick ut hårt på min första lediga dag.
Labradoren väckte mig 6:53, tack för det! Vi tog ett varv runt sjön innan frukost. Stannade till på kaffe hos tant i byn. Artighets-åt två kakor fast jag egentligen inte ville.
Maya hittade tantens barnbarns boll. Tanten tog fram en annan boll som inte var "lika fin", men Maya skulle absolut ha den andra. Vid en obevakad halv sekund fick hon tag på den och när jag lyckades bända loss den ur käften på henne så var den helt platt. Jag gjorde förstabollhjälpen: massage och munmothålmetoden och lyckades få till den ganska rund igen. Gömde den bakom en kartong i farstun. Moget va? Ska kolla efter en ny på första bästa affär.

Efter frukost rensade jag ogräs i potatislandet och Maya tuggade ben.



Sen fixade jag knoppar på byrån som jag målade förra sommarn. Bra va, det tog bara ett år.





Sen städade jag lillstugan. Fattar inte hur det kan bli så smutsigt här så snabbt.

Sen badade vi, Maya och jag. Kul med en hund som gillar att simma!

Sen har vi ätit middag och gått ett till varv runt sjön. Nu har Maya somnat vid mina fötter och jag ska också sova. Gissar på att det är tidig morgon som gäller även imorrn.

1 kommentar:

nillas liv på pinnen sa...

Du har blivit med hund! Vad gosigt.