tisdag 1 december 2009

Tips på hur man retar gallfeber på Klankis

Gallfeber förresten, vad är det egentligen? Hur som helst:

1. Ring mig på min privata mobil på arbetstid
2. Berätta att du ringer från min bank
3. Berätta att du vill upplysa mig om att jag kan pensionsspara 12000:- med avdragsrätt i år.
4. Ha ingen aning om att jag jobbar med pensionspengar och är lite av en expert på området faktiskt.
5. Bry dig inte om att jag berättar att jag redan har ordnat pensionssparandet för det här året.
6. Fråga mig om jag vet vad jag har för avgifter på mitt nuvarande sparande.
7. Låt jävligt förvånad när jag berättar vilka avgifter jag har (de är väldigt låga, har ju personalrabatt)
8. Fråga om det är något annat jag skulle vilja prata om ang mina bankärenden.
9. När jag förklarar att jag inte riktigt har tid för jag sitter på jobbet - passa på att fråga om jag vill ha ett kreditkort kopplat till mitt konto.
10. Låt förvånad när jag berättar att jag redan har ett, thank you very much.
11. Ha ingen aning om att jag har jetlag och är trött som fan och börjar bli lite grinig så här på eftermiddagen.

Nä nu ska ta och jag äta några pepparkakor.

Inga kommentarer: