torsdag 13 augusti 2009

Otroligt.

Idag hände en konstig sak.
Jag har ätit så lite kolhydrater som möjligt sedan i måndags. I eftermiddag på väg till tennisträningen åt jag ett riktigt GI-mellanmål bestående av 60 g ost och 60 g rostbiff. Sen spelade jag tennis i en timme och 20 minuter.

När jag kom hem tog jag en dusch och därefter körde jag iväg till stooora ICA och handlade mat. Därefter lagade jag och åt middag.


Det här har aldrig hänt tidigare. Normalt sett brukar jag vara som en trasa på marken när jag har spelat tennis själv med coachen. Oftast brukar jag få äta lite choklad eller en banan för att överhuvudtaget orka ta mig hem efteråt.


Har något redan hänt med mitt blodsocker? Det känns MYCKET bra.

Mat idag:
frukost - turkisk yoghurt, valnötter, nektarin
lunch - quinoa, fläskfilé med curry, tomat, ost och grädde.
också mellanmålet då, kött och och ost.
middag - 2 ägg, 60 g bacon, 1 tomat, 3 champinjoner och sallad. Precis lika som jag tänker äta till frukost imorrn.
Dagen i övrigt:
- har bestämt mig för att det blir GI som fan nu. Det är 93 dagar till Thailand.
- fina fina Bova har varit med oss på kontoret hela dagen och längtan efter en egen hund blev ju inte direkt mindre.
- regnvädret from hell drog in över stan och Torsgatan blev en å. Inte så jättekul med joggingskor.
- 8-åringen blev jätteglad för presenterna.
Tatueringsstatus:
oförändrad sedan igår faktiskt, inga blåsor. Lite svullen, blodprickig och brännhet som vanligt.

2 kommentarer:

Preffen sa...

Va härligt att det funkar, jag äter också GI kan man säga. Inte för att gå ner i vikt utan föra att just blodsockret håller en jämn nivår över hela dygnet vilket jag måt mycket bättre av.
Kram

Anonym sa...

Det låter ju skitbra!! Bara man hittar något som passar en så lyckas man jue :-)

92 dagar idag då?

Kram från Jempa