onsdag 26 augusti 2009

Eller nja.

Tur att dagen började så bra, för det som kom sen var inte så jättekul.

- För det första så var jag jättesen till jobbet. Låste dörren här hemma ca 3 minuter innan jag borde vara där.
- För det andra så regnade det och jag hatar regnkläder. Men jag tänkte att det är ju bara ca 20 minuter av mitt liv så det får gå.
- För det tredje så hann jag inte särskilt långt innan jag upptäckte att jag har punktering.
- För det fjärde så fick jag gå hem med cykeln igen och ta tunnelbanan. Hatar den på morgonen. Och kvällen.
- För det femte så andas inte min regnjacka så bra så jag var genomsvettig redan innan jag klev på tåget. Najs!
- För det sjätte så verkar inte tunnelbanetågen ha någon som helst luftkonditionering.
- För det sjunde så var jag exakt en timme sen till jobbet och det är inte bra för mitt flexsaldo.

Inga kommentarer: