måndag 22 juni 2009

Nu räcker det med midsommar på ett tag



Nu kan jag det här med sill, snaps och allt annat. Midsommar är jättekul men väldigt tröttsamt.
Den riktiga midsommaraftonen firades på Alnö med goda vänner. Sillunch, grillning och hela alltet. Tack Jenny och Kristoffer!
Midsommardagen spenderades hos min bror med god middag, en massa vin och trevligt sällskap.
Igår tog jag en sväng till Marimekkoskålshimlen, dvs Iittala Outlet i Birsta, innan det var dags att åka hem till Stockholm igen. Köpte en skål och finfina tekoppar.
På kvällen hade jag tänkte spöa H i tennis men vi hann bara två set och det blev 1-1.


Idag har jag tränat flera pass kan man säga:
1. Kom ner till cykeln i morse, kom på att mobilen låg kvar på köksbordet: sprang uppför alla trappor och hämtade den.
2. Cyklade som en galning in till stan då klockan började bli mycket. Önskar jag hade haft pulsklockan på, det hade varit intressant. Kom fram helt genomsvettig, tur jag hade varit förutseende och hade träningskläderna på mig - vilket leder till träningspass nr 3:
3. Brände ett gäng kalorier på att kränga på mig nytvättade jeansen. Till råga på allt inne på en mycket liten personaltoalett på kontoret.
4. Cyklade hem och det var varmt.
5. Fick tokfnatt och gjorde 20 armhävningar, varav 1 på tårna (bara 980 kvar, och 149 på tårna). Sen provade jag statisk situp och höll ut i säkert 15 sekunder (bara 149 minuter och 45 sekunder kvar alltså).

Imorrn blir det två timmar tennis.



Inga kommentarer: