torsdag 19 april 2012

Middagshit

Det här var gott, hörrni:


Det är den där glasnudelsalladen som jag alltid gör, och sen är det fiskbiffar. Om du vill veta hur man gör dem läser du vidare, annars kan du lika gärna hitta på nåt annat nu:

Kör 350-400 g torsk (rå), en röd chilifrukt, några cm purjolök, en vitlöksklyfta, lite limesaft och ungefär en msk färsk ingefära i mixern. Hacka grönsakerna lite innan. I med ett ägg, salta och peppra. I med lite koriander om du gillar sånt.

Försök efter bästa förmåga att forma biffar som du panerar i ströbröd. Jag gissar att Panko är godare men nu hade jag inget sånt. Det blir en ganska lös och kladdig smet men det blir bättre efter en stund i stekpannan, lovar.

Servera med lime!

3 kommentarer:

Ting sa...

Låter supersmaskigt!
*sparar detta blogginlägg i receptmappen*

Kia sa...

Ja, du vet vad jag tänker nu :)
Precis min smak!

Det såg kul ut med den rubriken hos Bloglovin. Där klipptes den så det blev:
Middag shit

Bondens fru sa...

Mums! Men jag vill ha receptet på glasnudelsallladen också, och framför allt veta vilket knep du har för att få dem att inte klibba ihop så förbannat. För det var det enda jag inte skrev upp när jag var på matlagningskurs i Thailand. Naturligtvis har jag glömt det...