torsdag 16 december 2010

Jorå

Hon är såld - till ridläraren! Fatta hur nöjd och glad jag är för det!!






Hon däremot ser ju måttligt road ut. Men hon fick äpplen sen så hon blev glad. Och sen skötte hon sig exemplariskt under passet.
Ikväll fick jag träna mycket galopp och öppnor i trav, ni vet jogga rakt fram fast lite böjt. Det gick jättebra!

Att köra bil dit och hem var inte lika roligt, men det gick ju det med. Jag hade med mig nödproviant i form av en termos te, en lussebulle, en påse mandlar, en apelsin, en påse halstabletter och några sesamfrökex. På vägen hem när jag började ana att jag inte skulle fastna i en snöhög nånstans började jag äta upp alltihop. Det första jag gjorde var att bränna tungan, det var jävligt hett te. Dessutom smakade det gammalt kaffe som det ofta gör ur gamla termosar. Inte bra!
Jag åt upp lussebullen, alla sesamkexen, halva mandelpåsen och halstabletterna. Hade ätit apelsinen också om det hade gått att skala och köra bil samtidigt.

Nu hjortronglögg!

Och ja - äta är min hobby.

2 kommentarer:

Sus sa...

Phu! Vad skönt!

Fräsigt sa...

Jag är med en eminent ätare.