onsdag 11 augusti 2010

Sälja H´s lägenhet - check!

Helt sjukt vilken budgivning det blev!

H är lycklig.
Det gick så pass bra att jag nästan tycker att vi borde köpa den där hästen Zelma. Men det kan jag nog fetglömma.

Jag tror det var den ljuvliga doften i klädkammarn och den fina samlingen färska kryddor på balkongen som gjorde det, eller kanske de prydligt upphängda handdukarna på handduksvärmaren? Om folk bara visste hur mycket jobb som låg bakom de där jävla handdukarna alltså! Först åkte vi till Hemtex och köpte nya som matchar kaklet. Tänk hur vi höll på. Sen fick jag stryka dem. Sen skulle jag hänga dem lite snyggt på handduksvärmaren men hur jag än gjorde så blev det fult. De ville inte hänga rakt och fint förrän jag satte ihop dem med säkerhetsnålar på baksidan. Och tvålen. Vi köpte en fintvål som vi bara tog fram på visningarna och fultvålen som vi använde hade vi i en påse i garderoben under tiden, i garderoben med alla de andra fulsakerna.
Det är så här man gör tydligen.

Och jag önskar att jag hade varit smart nog att köpa en lägenhet 2006 när jag flyttade hit. Det hade ju varit smart. Jättesmart. För då hade Zelma varit min nu. Lätt.

Inga kommentarer: