söndag 8 augusti 2010

Jobb imorrn!

Det är nästan så jag längtar!
Tänk att få sitta på arslet vid en dator hela dagen, vad lyxigt! Dessutom ska jag rida efter jobbet och det har jag längtat till sedan sist jag var där för över en månad sedan.

Idag klev vi upp tidigt och skulle bara fixa det sista inför visningen. "Fixa det sista" visade sig innebära jävligt mycket jobb. Vi fick nåt slags städgalningsryck och gjorde en mindre flyttstädning. Herrejäklar vad rent och fint det blev. Klädkammarn tex, nu kommer man ju in där och ser vad man har dessutom! Också luktar det gott också för vi eldade doftljus därinne hela förmiddagen.


Sen åkte vi härifrån medan mäklaren tog emot ca tjugo nyfikna sällskap. Verkar lovande tycker vi!



De på visningar obligatoriska färska kryddorna hade vi planterat i blomlådorna. Vi packade dem fulla med basilika, rosmarin, timjan, oregano, mynta, persilja, salvia och johannesört. Den sista för att den är stor och fin. H tror att han ska göra snaps av den men jag ska få in honom på dill- och citronsnaps igen istället. Tänk om man skulle förgifta nån liksom.

Nu ska vi försöka att inte grisa ner så mycket här eftersom det är visning imorrnkväll igen. Det blir sushi och film resten av kvällen:



Inga kommentarer: