tisdag 3 november 2009

Vilken dag

Ibland händer det så mycket att man inte riktigt hänger med.

Det första som hände på jobbet idag var att überchefen informerade oss om att fler huvuden ska rulla och att vår grupp blir drabbad denna gång.
Vilken perfekt start på dagen! Alla blev på toppenhumör, stämningen blev fantastisk och alla blev så effektiva och presterade mer än någonsin!
Eller inte.
Skulle vilja säga att det blev precis tvärtom.
Det var en befrielse att få gå iväg på husmorsgympan på lunchen.
Vilka som får gå hem ska vara klart redan 1 december och om det blir jag så kanske jag stannar kvar i Thailand över vintern då, varför inte liksom?
Om jag får välja mellan 1) gå hemma i kalla, mörka Stockholm och inte ha något att göra eller 2) sitta på en strand på Koh Ngai och inte ha något att göra så är det ett ganska enkelt val! Fast det kanske skulle bli lite ensamt?

Det var det dåliga.

I övrigt har det varit en mycket bra dag.

För det första så fick jag resultatet på skatt- och juridiktentan och jag klarade mig.



För det andra så kom mitt presentkort från Delicard och det var ett mycket generöst sådant.

För det tredje så tog jag mig till Råsundas vårdcentral och vaccinerade mig mot grissjukan. Vi var inte ensamma där om man säger så.

För det fjärde så har jag kört 1 1/2 timme i gymet ikväll med en PT och det var skitkul.

Inga kommentarer: