måndag 2 november 2009

De finns! Eller: det finns EN!

Parkerade bilen utanför tennishallen och började gå mot ingången för att köpa parkeringsbiljett (man sparar en rejäl slant på att köpa av tennisklubben och inte i automaten).

Får syn på en liten man som går runt och spejar på bilarna.
Han avslöjar sig själv genom att skriva ut en lapp på en liten apparat och sätta fast den på en bil.

Jag går fram.
-Förlåt, håller du på och lappar bilar här eller?

Han tittar på mig med en blick som säger "Vad fan ser det ut som, din dumma jävel?" och svarar:
-Jaa.

Jag:
-OK. Kan du vara snäll och inte lappa den där gråa bilen där (pekar på Kärran), jag ska bara in och köpa biljett?

Han:
-Absolut, det är ingen fara!
Också log han.

Jag blev så paff. Tänk att det finns en trevlig p-vakt!! Och han jobbar i Stockholm!!!!

Inga kommentarer: