torsdag 17 maj 2012

På landet!

En bonde i byn tar hand om åkrarna åt oss. Igår hade han gödslat. Förstår ni chocken när man kliver ur bilen och inte kan andas? Närmsta åker har vi precis vid stugan, här utsikt från köksfönstret:


Jag gissar att allt här inne också luktar skit men att näsan liksom har vant sig.

Som vanligt har mamma tagit in vad säsongen bjuder på i blomväg till oss:


En mycket bra tradition, tycker jag.

Jag måste visa utsikten från sovrummet också:



På landet, som sagt.

Planen för dagen är att riva den här ladan:



Som ni ser är den på god väg att riva sig själv, men vi ska ge den lite hjälp.

2 kommentarer:

Ting sa...

Haha, jag känner lukten ända hit!

Anonym sa...

Fy den doften känner jag igen från min uppväxt! Vi hade kor inpå knuten också och ibland slet de sig och hamnade i vår trädgård. Då sög de på tvätten mamma hängt ut så det blev hål i kläderna...