onsdag 10 augusti 2011

Hemligheten med att sitta bra i sadeln

Idag har jag varit i Enköping och ridit. Det var ett tag sen sist.

Fina Zelma skötte sig utomordentligt och det var så jäkla roligt! Ni vet sådär så man liksom inte vill något annat än köpa hästen och rida varenda dag, köpa en gård och flytta ut på landet och odla grönsaker.

Ridlärarn tyckte att jag satt så avslappnat och bra i sadeln idag. Gissa varför?
Jo - jag har sådan sjuk jävla träningsvärk sedan igår att jag knappt kan röra mig ju. Och nu kan jag inte skratta utan att det känns som att revbenen ska gå av.

Den här kroppen måste tillhöra någon annan.


1 kommentar:

Fräsigt sa...

På något sätt är det tur att man kommer över de där lantgårdsdrömmarna. Jag får dem också titt som tätt... Men sedan kommer jag ihåg hur kul jag tycker det är med ogräs... Och att solen inte skiner varje dag... Och att tidiga morgnar inte är min grej...
Tänkte att en stor röv som min annars var tricket för att sitta stadigt...
/anna