fredag 11 februari 2011

Fjällväder i storstan

Som tvättäkta norrlänning tycker jag ibland att det är lite beklämmande hur det blir i Stockholm när det blir riktig vinter.

Men för det första:
Idag är det riktigt fjällväder här. Och jag har varit väldigt mycket i fjällen så jag vet vad jag pratar om. När det är snökaos i fjällen fungerar inte snöröjningen klockrent där heller.

Och för det andra:
Många stockholmare kan inte köra bil när det blir vinter. Och säg inte emot. Jag skrev inte "alla", jag skrev "många". Och det är sant. Om du inte tror att det är sant, ja men gå ut och kolla i närmaste korsning då.

Och för det tredje:
Jag har hört att bussarna i Stockholm har sommardäck året om. Bra va.

Jag har i alla fall tagit mig till jobbet. Ska bli kul att se hur jag ska ta mig hem.

2 kommentarer:

Suzan sa...

Jag är en av dom som inte kan köra bil när det är sånthär väder *erkänner*

Fräsigt sa...

I agree. Jag är dock en gammal budbilsbrutta så jag anser mig kunna föra fram ett fordon hyffsat bra trots vinter och snö och gud vet allt. Dock så tycker jag inte att det är jättekonstigt att folk blir lamslagna när det är sånt här. I norr är folket vana. Här inte så mycket. Men vi kanske ska börja bli. Två år i rad nu...
Säger återigen; Thanks and halelulja för att jag varit hemma idag.
TREVLIG FREDAAAAAAAAAAAAAAG!/E