måndag 22 februari 2010

Kom precis på en sak

Vi har hyrt ett hus i Brasilien och allt är betalt och klart. Vi åker dit på lördag.
Nu, för ca 15 sekunder sedan slog det mig att vi inte har något som helst avbeställningsskydd på det. Själva flygresan skulle hemförsäkringens resetillägg ta hand om men den täcker väl knappast hyra av hus ifall den här jävla skitförkylningen inte ger sig eller om den vandrar vidare till min käre H?

För när den är i sitt esse så tar man sig knappt upp ur sängen förstår ni, och knappast ombord på ett flygplan...och tar man sig ombord så kommer bihålorna att sprängas, panik kommer att uppstå och man kommer att bli avslängd vid första möjliga mellanlandning, det vill säga den i Bryssel.

Kan ingen snäll If-anställd kolla upp det och lämna en kommentar här?

Så kollar jag upp hur mycket Alvedon man klarar av så länge.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Kan det vara så att syster-yster har fått svinet ??

Klankis sa...

Knappast! Jag är ju vaccinerad :-)

Anonym sa...

Hej Sandra!
Här komemr lite villkorstext från Ifs Stora hemförsäkring, jag antar att det är den du har! Verkar helt lugnt med andra ord, men kolla med Graccis för säkerhets skull.
Kramar & krya på dej //Jenny

11.1 avbeställningsskydd
Försäkringen gäller för privat researrangemang vid resa
som utgår från Norden och som kostat minst 1 000
kronor per person eller 2 000 kronor för hushållet.
Om du före avresan tvingas avbeställa researrangemanget
på grund av
– olycksfall, akut sjukdom eller dödsfall som drabbat
dig, ditt resesällskap, närstående person till någon av
er (se 10) eller person som du tänkt besöka
För att försäkringen ska gälla krävs att du tillhandahåller
läkarintyg och andra handlingar som kan vara av
betydelse vid skaderegleringen.
Högsta ersättning är 25 000 kronor per person dock
högst 75 000 kronor sammanlagt.
undantag
Försäkringen gäller inte
– researrangemang som slutbetalats före försäkringens
början
– vid sjukdom som du haft - eller haft symtom på -
inom tre månader innan researrangemanget bokades
– vid sjukdom eller olycksfall som orsakats av graviditet
– efter den 28:e veckan av graviditeten

Klankis sa...

Tack Darling!
Nu är jag lugn igen, mår dessutom mycket bättre och jag tror inte längre att huvudet kommer att sprängas. Jag tror min alvedongräns går vid 4 st på en eftermiddag förresten. Kram!